Syns du så finns du!

Hur mycket du än har lagt ner på din design, syns du inte kommer dina kunder inte att hitta till dig. Tänk på alla svenska produkter som vi har använt utan att tänka på varifrån de kommer, som Skype, Spotify – för att nämna några up-to-date-produkter. Men här kan även nämnas skiftnyckeln, osthyveln, blixtlåset och mycket annat. Hade inte dessa fina produkter marknadsförts hade vi inte vetat om att de funnits. Och då hade hela produkten nära på varit värdelös.

Marknadsföringen så viktig

Har du en produkt som du sitter på gäller det att marknadsföra den. Har du ett eget företag vill du kanske synas både på internet men även fysiskt i den stad du bor i. Själva begreppet marknadsföring är ett ett stor och komplext begrepp, som innehåller allt från logo, reklam, skyltar och en genomtänkt strategi. Vill du få hjälp med allt detta kan du ta kontakt med rixreklam.se. De har grafiker och konstruktörer som kan hjälpa till att hitta en lösning, eller förslag som du kan ta ställning till.

Se till att synas i mörkret

Har man en skylt som man är nöjd med, är det viktigt att även synas under dygnets mörka timmar. Då kan LED-skyltar vara ett bra alternativ. Eller neon. Vem minns Stomatol-reklamen? För mig står den fina reklamen med sina neonskyltar för mer än bara reklam för en tandkrämstub. Den påminner mig om alla de där förhoppningarna om "nya världen" som florerade efter Andra världskriget. Neon var ett nytt material som inte hade använts förut. Neonskyltarna bildade en ny stadsbild som andades det moderna och som för många påminner dem i sin tur om en framgångsrik tid. Så se till att just din design, väcker de där känslorna som du önskar hos dina mottagare!

1 jun 2017